Over wonen, stylen, decoreren, fotograferen, kringlopen en zelf maken

Pagina's

dinsdag 9 april 2013

geborduurd maar dan anders

Dag allemaal,
Ik sta altijd verbaasd over die prachtige initialen op oud linnengoed. Wat jammer dat dit niet meer geleerd wordt op school eigenlijk. Het lijkt me geweldig om dat goed te kunnen.
Het haalt het niet bij het echte borduren maar op zich is dit ook best grappig.
Ik maakte het woord met Word, nam de letters over op een sheet en omwikkelde dit met draad die ik hier en daar vastplakte met een klein beetje textiellijm. Uiteindelijk zette ik de letters vast met een klein steekje op het kussen.
Een moderne variant zeg maar op initialen borduren.
Mooie dag vandaag!
 
Groet,
Makkie

9 opmerkingen:

  1. Maar dat is nog wel te leren, even googlen. Mooi hoor die letters. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het ziet er erg leuk uit. Maar toch, het 'echte' borduurwerk is niet zo heel moeilijk hoor. Dat kun jij vast ook met al je creativiteit.
    Wel grappig om 'moderne' letters te gebruiken.
    Al met al, heel leuk.
    Groeten,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo kan het ook en staat ook erg goed. Marjan nog bedankt voor het patroon van de lampion.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een tijdje terug alweer kreeg ik van een mevrouw waar ik werk een tafellaken met borduurwerk. Zij vond het ouderwets, ik weer helemaal hip! Trouwens op het tafelkleed zaten geen geborduurde letters, maar ik kom ze in mijn werk (thuiszorg) wel regelmatig tegen! Het is een kunst op zich!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een goed idee van je, echt MOOI.

    Lieve groet
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk idee!
    leuk blog heb je trouwens vind het echt leuk om zo eens wat te lezen!

    benieuwd naar je volgende stuk;]

    liefs Eleonore,

    BeantwoordenVerwijderen

Ik waardeer je berichtje enorm!